Язык

Моя методична тема

"Педагоги не можуть успішно когось учити, якщо в 
цей час ретельно не вчаться самі". 
                                                                          (А. Апшерон)
Сучасна система освіти пропагує особистісно орієнтоване навчання, яке засноване на трьох педагогічних поняттях: технологія, метод та прийом. Педагог має лише обрати влучний алгоритм для розвитку розумових та творчих здібностей своїх вихованців, створити навчальну ситуацію, яка якнайповніше зможе розкрити потенціал учня.
Зміна системи освіти вимагає створення нових інноваційних освітніх методик та технологій навчання. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Вчитель повинен використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні та інноваційні технології, розвивати професійні компетенції тощо.
Останнім часом небувалої популярності набули три типи технологій, а саме: ігрові, інформаційні та проектні. Треба зазначити, що з популяризацією використання всесвітньої павутини ( World Wide Web ) або Інтернету стає актуальним застосування Веб-квестів ( Webquest ), які вже набувають статусу повноцінної технології навчання, адже їх можна характеризувати за допомогою двох головних педагогічних аспектів: « гарантованістю кінцевого результату й проектуванням майбутнього навчального процесу» 
Широкий спектр педагогічних технологій дає змогу вибору, а формат обраної інновації буде залежати від того, на який кінцевий результат розраховує сучасний учитель.
 Впровадження інноваційних технологій навчання в навчально-виховний процес сприяє підвищенню його якості, зацікавленості учнів і викладачів, розвитку професійних компетенцій, і є важливою стадією процесу реформування традиційної системи освіти в контексті глобалізації. Однією з таких технологій, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати, вирішувати поставлені задачі є технологія квестів. 
Для впровадження цієї технології вкрай важливе правильне розуміння, тлумачення цього поняття. За Биховським Ярославом, освітній Веб-квест – це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу. Зустрічаємо й інше визначення: Веб-квест – це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання котрого використовуються інформаційні ресурси Інтернет. 
Технологія веб-квест, використовуючи інформаційні ресурси Інтернет і інтегруючи їх у навчальний процес, допомагає ефективно вирішувати цілий ряд компетенцій:
використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань (в т.ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп’ютерних презентацій, веб-сайтів, баз даних тощо);
самонавчання і самоорганізація;
робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль), тобто навички командного рішення проблем;
вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обгрунтовувати свій вибір;
навички публічних виступів.
При використанні веб-квесту у навчанні підвищується мотивація учнів до вивчення дисципліни, з одного боку, і до використання комп’ютерних технологій у навчальній діяльності, з іншого. Веб-квест являє собою не простий пошук інформації в мережі, адже учні, працюючи над завданням, збирають, узагальнюють інформацію, роблять висновки. Крім того учасники веб-квесту вчаться використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності.
Тема веб квестів особисто мене зацікавила  після успішного проходження  дистанційного тренінгу "Впровадження веб-квест технологій в освітній процес". До цього я була учасницею обласного веб-квесту для вчителів "Інфостратегія", "Безпечний Інтернет". Саме тому цю тему я обрала для себе як тему  для подальшого опрацювання. Захотілося якнайшвидше впровадити її  у свій предмет. Пвсля тренінгу розробила і провела веб-квест для 5 класу з теми: "Food" - "Tastes differ".
Зараз я активно працюю над опрацюванням робіт щодо впровадження веб квест технологій в освітній процес.
Нижче посилання на статті, які можуть зацікавити:

Сокол І.М.

Резюме: у статті розглядається сучасна інноваційна технологія квестів, яку можна
використовувати для розвитку пізнавальної діяльності учнів. Також надається опис веб-
квесту, як одного з найбільш вживаного різновиду в освітньому процесі.
Ключові слова: інновація, технологія, квест, веб-квест, всесвітня мережа Інтернет.




Харіна О. О.
Бердянський державний педагогічний університет, Україна
Завдяки використанню педагогічної технології Веб-квест ( Webquest ) на уроках літератури розкривається творчий потенціал учня, креативний підхід до виконання завдання, у тому числі й дослідницького. Позитивним фактором можна вважати й варіативність виконання смислового завдання технології: самостійне та колективне, завдяки цьому у вихованців розвивається сумлінне контролювання своєї самоосвіти та вміння відстоювати свою думку, іти на компроміси й конструювати спільну доповідь, коректно розподіляючи ролі між виконавцями квесту . Технологія Веб-квест ( Webquest ) гармонійно й легко впроваджується в сучасний освітній процес, забезпечуючи гуманність, актуальність, активність і доброзичливість суб’єктів навчання.

«Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як вчили вчора, ми крадемо
У НАШИХ ДІТЕЙ ЗАВТРАШНІЙ ДЕНЬ"
Джон Дьюї
Слідуючи пораді Джона Дьюї, в останні роки я все частіше поповнюю свою методичну скарбничку новими технологіями навчання. В даній статі хочу привернути Вашу увагу до однієї із таких популярних сучасних видів освітніх Інтернет-технологій, як веб-квест.

Комментариев нет:

Отправить комментарий